Whitepapers

whitepaper-vastgoed

Whitepaper

Vastgoed : Hoe scoort uw website?

Hoe scoort uw ‘Vastgoed-website’? Een belangrijke vraag nu de huizenmarkt weer een beetje aantrekt. Waarin gaat u zich als projectontwikkelaar of gemeente onderscheiden? Een goede website moet aan een aantal factoren voldoen; goed vindbaar, duidelijke lay-out, juiste content, etc.

Whitepaper downloaden

whitepaper-communcatie-event

Whitepaper

Communicatie event: welke middelen zet je in?

Voorjaar en zomer zijn de tijd van evenementen; veel uitjes op feestdagen, festivals, het wielrenseizoen enzovoort. Maar het hele jaar door worden er natuurlijk events georganiseerd. Welke communicatiemiddelen zet je in en hoe doe je dat succesvol om te zorgen dat je zo veel mogelijk bezoekers trekt?

Whitepaper downloaden

whitepaper-abtesten

Whitepaper

A/B testen: haal meer uit je design

Soms heb je een landingspagina of mailing die ineens veel meer resultaat boekt dan anders, zonder dat je weet waar het aan ligt. Om erachter te komen wat er precies goed werkt en dit bovendien ook te kunnen herhalen, kun je A/B testen.

Whitepaper downloaden

whitepaper-doorbladerpdf

Whitepaper

Interactieve en bladerbare pdf’s

Steeds meer bedrijven hebben ook of alleen een digitale versie van hun brochure. Dit kan een heel eenvoudige pagina zijn of een pdf in de huisstijl van het bedrijf maar als je een grote brochure hebt waarin je veel wilt zeggen en laten zien, is een mooie oplossing om een bladerbare pdf te maken.

Whitepaper downloaden

whitepaper-kleurgebruik

Whitepaper

Afmetingen social media afbeeldingen

Je ziet het vaak genoeg: bedrijven met een slordige social media pagina doordat de afmetingen van de foto’s niet kloppen met de vereiste maten. Wanneer je bezig bent met ontwerpen voor Facebook, Google en Twitter, zijn de juiste maten niet altijd makkelijk te vinden. Hierbij een aantal veel voorkomende afmetingen, zodat je de maten altijd bij de hand hebt.

Whitepaper downloaden

whitepaper-kleurgebruik

Whitepaper

De betekenis van kleuren in (web)design

Kleuren zijn erg belangrijk in design en communicatie. Al sinds het begin van de reclame in de jaren 30 wordt met behulp van kleur een bepaalde (re)actie teweeg gebracht. Denk daarbij bijvoorbeeld aan het rood van Coca Cola, het groen van Heineken of de gele M van McDonalds. Alle kleuren roepen een bepaalde associatie op. Je ziet dus hoe belangrijk kleuren zijn als het gaat om merkbeleving.

Whitepaper downloaden

whitepaper-infographics

Whitepaper

Infographics, beeld bij je boodschap

Gedurende een gewone werkdag gevuld met kranten, e-mail, stukken op het werk, tijdschriften, televisie enzovoort krijgen we enorm veel informatie te verwerken. Op een gemiddelde dag moeten we 100.500 woorden, ofwel 34 gigabyte verwerken. Als bedrijf met een folder of mailing zit je dus tussen die stortvloed aan informatie die je doelgroep voor zijn kiezen krijgt. Hoe zorg je dat je de aandacht van je doelgroep krijgt?
Whitepaper downloaden

Whitepaper

Whitepaper

Online marketing succesvol inzetten

De opzet van de online marketing aanpak is voor veel marketing managers een lastig te visualiseren geheel. Het is belangrijk om van tevoren goed voor ogen te hebben wat je doel is en hoe je dat doel gaat bereiken: wat wordt je content strategie? Om deze aanpak te visualiseren heeft Endure Design onlangs een infographic ontworpen. In deze whitepaper wordt uitgelegd hoe je deze kanalen in kunt zetten en hoe je je content strategie uit kunt werken.
Whitepaper downloaden

Whitepaper

Whitepaper

Succesvol vastgoed en kavels promoten

In tijden van crisis verandert er veel in de vastgoedsector. Consumenten krijgen minder hypotheek om een huis of kavel te kopen en wachten vaak langer met de verkoop, omdat de waarde van hun huis gedaald is. Ook het budget van communicatieafdelingen van vastgoedbedrijven wordt kleiner. Het is in een economische crisis van belang om de communicatie nog meer toe te spitsen op de doelgroep en om met minimale middelen het maximale bereik te verkrijgen.
Whitepaper downloaden

Whitepaper

Whitepaper

Waarom zou je een nieuwsbrief versturen?

Nieuwsbrieven worden verstuurd door bedrijven van allerlei soorten –van kledingzaken en supermarkten tot boekenwinkels en advocatenkantoren. Niet iedere ondernemer weet echter hoe en waarom je een nieuwsbrief zou versturen. Als je je nieuwsbrief goed opzet, hoeft het niet veel tijd en geld te kosten terwijl het veel oplevert. Een goed programma voor het versturen is MailChimp.
Whitepaper downloaden

Whitepaper

Whitepaper

Is jouw website goed te zien op een smartphone?

Responsive design wordt nog maar door weinig websites gebruikt, maar met de hoeveelheid mobiele internetters is dit inmiddels toch een must. Naar verwachting wordt internet in 2014 zelfs meer gebruikt op een mobiel apparaat dan op een computer. De hoogste tijd dus om je website niet alleen te optimaliseren voor desktopgebruik maar ook voor mobiel gebruik.
Whitepaper downloaden

Whitepaper

Whitepaper

Het nut van een webshop – zeven tips

“De helft van de Nederlandse retailers heeft nog geen webshop.” Deze uitspraak is regelmatig te horen in een ING-televisiereclame. Waarom zou je een webshop beginnen? Is het wat voor jou? Hoe werkt het? Veel voorkomende redenen voor het ontbreken van een webshop zijn: geen tijd, geen kennis in huis of de meerwaarde van een webwinkel wordt niet gezien. Dat is jammer, want die meerwaarde is groot.
Whitepaper downloaden

Whitepaper

Whitepaper

Hoe maak je een goede landingspagina?

Waarschijnlijk overkomt het je bedrijf wel eens: mensen komen bijvoorbeeld via een advertentie op je site, maar doen vervolgens geen aankoop of bijvoorbeeld een contactaanvraag. Dit heeft alles te maken met de kwaliteit van de landingspagina. Een landingspagina is de pagina waar iemand vanaf een zoekopdracht of advertentie op uitkomt oftewel landt. De landingspagina is bedoeld om direct de vraag van de bezoeker te beantwoorden.
Whitepaper downloaden

Whitepaper

Whitepaper

Een nieuw CMS template of bestaande?

Kies je voor een bestaand website template of is een nieuw CMS template laten maken beter? Dat is een van de eerste vragen die je jezelf moet stellen voordat je een nieuwe website gaat of laat bouwen. Het indelen van een website zal waarschijnlijk wel lukken maar je wilt natuurlijk ook precies de goede uitstraling. Tegenwoordig bieden standaard websitepakketten de mogelijkheid om eenvoudig zelf de website te maken.
Whitepaper downloaden

Whitepaper

Whitepaper

Hoe ontwerp je een website die scoort?

Geen enkel bedrijf kan tegenwoordig meer zonder een goede website. Of je nu een webwinkel bezit of een eenvoudige site hebt met wat informatie over je bedrijf, een goede website is van groot belang. Een kwalitatief goede website begint bij het ontwerp ervan. In de praktijk worden er veel fouten gemaakt bij de realisatie van websites. In bijna alle gevallen komt dat door een gebrek aan kennis rondom het proces om een goede site te realiseren.
Whitepaper downloaden

Whitepaper

Whitepaper

Gebiedscommunicatie in de crisis

In tijden van crisis verandert er veel in de vastgoedsector. Consumenten hebben minder geld om een huis te kopen en wachten langer met verkopen omdat de waarde van het huis gedaald is. Ook het budget van uw afdeling communicatie wordt kleiner. Het is in een economische crisis extra van belang om de communicatie toe te spitsen op de doelgroep om zo met minimale middelen het maximale bereik te verkrijgen. Hoe? Gebiedscommunicatie.
Whitepaper downloaden

Whitepaper

Whitepaper

Goed design betaalt zich terug

Als je witte oordopjes ziet denk je aan Apple. Een boekenkast met allemaal vierkante vakken? Ikea. De producten van deze bedrijven herkent vrijwel iedereen doordat er over elk onderdeel van ieder product is nagedacht. Bij het ontwerpproces wordt de vraag gesteld wat het bedrijf wil uitstralen, wie de doelgroep is, wat de functie van het product is enzovoort. Deze bedrijven gebruiken design op deze manier bewust als onderdeel van hun merkidentiteit.
Whitepaper downloaden